„Compania Tarom ar fi trebuit pregătită mult mai bine, din timp, pentru condițiile din 2015-2016 de piață. Low-cost-urile au venit foarte, foarte agresiv. Acum încercăm să facem față, să ne batem, cred că românii merită această companie în care statul român a investit și investește în continuare bani, în flotă. Compania are o cotă de piață din care pierde câte un pic , însă este destul de solidă și există potențial de redresare însă va trebui o voință politică solidă în decursul anului viitor pentru a lua niște măsuri un pic radicale, pentru a putea așeza pe baze economice reale adaptate la condițiile de piață din acest domeniu”, a declarat, în comisie, Ionuț Moșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a efectuat săptămâna trecută o vizită de lucru la TAROM în contextul incidentelor aviatice și le-a cerut angajaților ca avioanele să fie verificate și de alte persoane față de cei care le monitorizează în mod curent.
În urmă cu aproximativ două săptămâni, o echipă de investigatori din cadrul CIAS (Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile) a început acțiunile de determinare a cauzelor producerii evenimentului aviatic în care TAROM a întrerupt decolarea în cursa București-Iași.Investigatorii au demarat „activitățile de investigație privind siguranța, cu scopul de a determina cauzele producerii acestui eveniment aviatic”.
„Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile a fost notificat în data de 13 octombrie 2016, în jurul orei 23.00, despre producerea în jurul orei 21.20 a unui incident aviatic pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București-Otopeni. În incident a fost implicată o aeronavă de tip ATR72-500, cu însemnele de înmatriculare YR-ATI, aparținând companiei aeriene TAROM”, a menționat CIAS.
Aeronava, având la bord 38 de persoane, împreună cu patru membri ai echipajului, urma să efectueze o cursă internă București-Iași, însă – potrivit CIAS – pilotul comandant „a întrerupt decolarea din cauza unor vibrații puternice la jamba de bot și a decis întoarcerea la poziția de parcare”.
Anterior acestui eveniment, cursa TAROM RO 637 București-Satu Mare, care decolase la ora 16.48 de pe Aeroportul Otopeni, s-a întors după aproximativ 20 de minute pe aeroport, din cauza unor defecțiuni tehnice se pare că la trenul de aterizare. De asemenea, o aeronavă TAROM cu destinația Timișoara, prevăzută să decoleze la ora 12.40 cu 57 de pasageri la bord, a decolat cu o întârziere de o oră și 50 de minute din cauza defectării unui difuzor de la bordul aeronavei.